Alla inlägg under maj 2011

Av Camilla Lindgren - 27 maj 2011 22:21

Go kväll kära vänner ; ) Har varit på lydnadstävling på malmö bk ikväll.....

Och det gick inget vidare för oss idag "Suck" Vi har aldrig gjort så dåligt ifrån oss sen vi börja med lydnaden så det va verkligen ett bakslag.....

Zindy gick o nosa o beta gräs under linförigheten undra om hon va hungrig eller nått!!!! jaja nu blev det som det blev o det är bara att bryta ihop o komma igen!!!!

Nu har vi inga inbokade tävlingar framför oss men ska kolla upp det snarast ; )

Vi önskar en trevlig helg!


Av Camilla Lindgren - 22 maj 2011 21:01

Vilken dag! Idag har vi varit i Lund och tävlat agility..... en låååång men rolig o lärorik dag..... Och det mest fantastiska av allt var att vi tog vår första pinne i agilityklassen "JIPPI" jag blev överlycklig att vi gjorde ett felfritt lopp osså kommer Catarina o säger att jag tog pinne jag höll på att tappa allt jag hade i händena ; )

Vi placerade oss på en 6e plats av 68 ekipage " hahaha" Jag fattar det inte....  

Kolla vår fina rosette!!!!!

Det gick fantastiskt bra för många Malmö ekipage idag GRATTIS till alla er!!!!

  

Tack för en super rolig o underbart härlig dag! hörs snart av igen Tjingeling!!!!

Av Camilla Lindgren - 15 maj 2011 13:56

Hej alla glada blogg läsare!

Idag är jag mindre glad på mig själv  


Zindy och jag har varit på lydnadstävling i Lund!

och allt flyter på bra tills sista momentet som var hopp över hinder.....

där kallar jag in min hund innan tävlingsledaren sagt verkställ och nollar på det momentet..... Domaren tyckte det va en onödig miss för han sa att 10an suttit där om jag inte tabbat mig.Grrrrrrrr så lack jag blir! men men man lär sig ju hela tiden och i sådana lägen e man ju nervös o uppstressad.....! Men vi tog ett 2a pris med 143,5p och placerade oss 5a denna gång av 13 ekipage! Förutom tabben är jag jätte nöjd Zindy är dock bara 2½ vi har ju tiden framför oss!!!!

Nu glömmer vi detta och ser framåt ; ) Nästa tävling är nästa helg lördag och söndag och då är det agility för hela slanten....

Ha en underbar fortsatt skön söndag! Kram

Av Camilla Lindgren - 8 maj 2011 19:30

Idag satt den.... Och jag e såååååå stolt o glad  

Vi tog vårt första pris i lydnad 1.... med 167,5 poäng!   Vi kom på 2a plats av 14 ekipage de e inte så illa pinkat ; )) Nu ser jag framemot att så smått börja träna inför lydnadsklass 2 "Jippi"..... Se upp där ute nu e Zindy o jag på G...   


Ovido - Quiz & Flashcards