Alla inlägg under oktober 2010

Av Camilla Lindgren - 10 oktober 2010 21:31

Idag har verkligen varit en dag med massor av hund aktiviteter   


Steg upp kl 05.40 Det bar iväg till Åhus kl 06.40,det var fortfarande mörkt o dimman va tät...

Framme på Åhus brukshundsklubb 07.50 då blev det stressigt första banvandringen startade 08.00 jag han gå den 3ggr kanske... alldeles för lite!

Vi startade i hoppklassen som nr 18 vi var inne o tog kanske 4st hinder då Zindy började snusa o stack in nosen i en tunnel som hon inte skulle va i, då blev vi diskade!

Ni som inte vet så mkt om agility kan jag berätta att det är lätt att bli diskad....

Sen blev det en lång väntan tills nästa banvandring i agilityklassen och vi fick startnr 52, Oh shit tänkte jag då hiner man ju glömma banan..... det var faktiskt en ganska svår bana! Även här blev det en disk... Men vi var lika glada för det för det va verkligen KUL!!! Jag längtar redan till nästa tävling men det blir inte förrän till våren!

Vi va klara att köra ifrån Åhus vid halv ett, och då tänkte jag att då hinner vi ju åka o träna o vara med vårt ordinarie agility pass på Malmös bk! där vi kom dit tio i två och sedan träna vi i 2 timmar och det gick suveränt.... vi börjar fatta galoppen   

Sen va vi hungriga o trötta när vi kom hem  så det fick bli mat i magen o sen soffeläge....vila någon timme sen va det dax igen med lydnads träningen en timme! Hon e duktig min lilla tös... Som sagt dagen har varit tuff men jätte rolig.

Nu är det dax o hoppa i säng!!!! Puss o hej leverpastej.  



Ovido - Quiz & Flashcards